Koeru Keskkooli õppekava muutmine
Kooli õppekava on dokument, mis kirjeldab õppe- ja kasvatustöö korraldust ja õppesisu. Õppekava koosneb kahest osast: üldosa ja ainekava. Üldosas kirjeldame Koeru Keskkooli eripära, õppe- ja kasvatustöö eesmärke, õppekoormusi ja õppekorraldust, hindamise aluseid ja iga lapse eripäradega arvestamise võimalusi. Ainekavades kirjeldatakse täpsemalt, mida igas õppeaines õpitakse.
Seoses õppimise kaasajastamise vajadusega ja muudatustega seadusandluses vajab õppekava igal aastal üle vaatamist ja vahel ka suuremaid sisulisi muudatusi. Koeru Keskkool osaleb kolmandat aastat kooliarengut toetavas haridusprogrammis „TARK Kool“, kus oleme keskendunud uuendusvajadusele meie kooli ppekorralduses toetudes tõenduspõhisusele ja teaduspõhisele arusaamale õppimise olemusest.
Oleme oma õppekorralduses uuel õppeaastal 2025/26 ette võtmas mitmeid muudatusi, mida kirjeldame õppekava üldosas. Peamised muudatused puudutavad kooli alusväärtusi, õppeaasta ülesehitust ja õpilaste õppekoormust. Muudatusi on ka hindamise korralduses ja infosüsteemis.
Uuel õppeaastal muudame elektroonilise päeviku vormi ja läheme e-koolilt üle Stuudiumi kasutamisele. Vastav koolitus/infokoosolek lastevanematele toimub septembris. Uuel õppeaastal ei erista me enam trimestreid, kokkuvõttev hindamine toimub poolaastate kaupa. 1.-6.klassini hinnatakse oskusainetes õppimist „arvestatud“ või „mittearvestatud“. Käitumist ja hoolsust enam ei hinnata.
Õppetundide pikkus on 65 minutit. See vähendab õpilaste päeval läbitavate ainetundide hulka ja kergendab koolikotte ning vähendab kodus õppimise osa. Koolipäev algab ikka 8.30 ja lõpeb põhikoolis hiljemalt kell 15. Klasside tunnijaotus on õppekavas ära toodud. Päevas on kuni viis õppetundi. Hoolekoguga arutades selgus, et võib tekkida olukord, kus koolist vabanemine ja kojusõidu bussidele jõudmine alati ei klapi ja on vaja bussiaegasid üle vaadata. Sellega tegeleme.
Õpetaja jaoks muudab pikem ainetund muidugi elu keerulisemaks: vaja on põhjalikult läbi mõelda tunni uus ülesehitus, arvestada tunnis liikumispausidega ning metoodilise mitmekesisusega. Oleme arvestanud võimalusega, et pikem õppetund võib meile mitte sobida. Õppeaasta lõpus otsustame, kas jätkame või läheme tagasi 45-minutiliste tundide juurde.