Kedy Kopti
Sellest õppeaastast alates on meie koolis 45-minutiliste tundide asemel 65-minutilised tunnid. Uurisin õpilastelt ja õpetajatelt, kuidas neile see muudatus meeldib.
Stiiven 2. klassist: „Mulle meeldivad 45-minutilised tunnid rohkem, sest siis on rohkem vahetunde.”
Oliver 3. klassist: „Pigem eelistan 45-minutilisi tunde, sest 65 minutit on liiga pikk aeg, aga meeldib, et päevas on vähem erinevaid tunde.”
Sofia 7. klassist: „Minu arust ei ole väga palju vahet, sest tunnid tõesti ei tundu nii palju pikemad, aga kui õpetajate päeval olid tunnid jälle 45 minutit, siis tundus see nii palju vähem.”
Kretteli 9. klassist: „65-minutilised tunnid ei meeldi, võiksid olla lühemad.”
Eva 11. klassist: „Hakkan juba ära harjuma, aga kindlasti peaksid kõik õpetajad liikumispause tegema, meeldib, et ei ole nii palju erinevaid tunde päevas.”
Keiti 12. klassist: „Mulle meeldivad 65-minutilised tunnid. Nii on tunne nagu päev oleks poole lühem, sest tunde on vähem. Ei pea üheks päevaks nii palju õppima ning asju kaasas tassima.”
Õpetaja Anne-Ly Pihlak: „Ei meeldi 65-minutilised tunnid, sest tund on liiga pikk ja õpilased väsivad, 45 minutit meeldis rohkem.”
Õpetaja Jüri Kaugerand: „Mind 65-minutiline tund ei häiri, pigem on see sundinud mugavustsoonist välja tulema ja tegevust ümber planeerima. Päris ära harjunud ma veel ei ole, aga teatud kindlus on küll juba olemas. Kuskil sügaval on see 45-minuti tunne veel nii sees, et vahepeal lähevad tundide ajad meelest ära ja mõnel korral on õpilastel õnnestunud ka seepärast pisut varem vabaneda. Aga materjali läbivõtmisel on see ikka mõnus küll – saab püsida pikemalt teemas.”
Arvamused pikemate tundide osas on erinevad: väiksemates klassides õpilastele meeldivad rohkem lühemad tunnid ja tunnevad, et 65 minutit on nende jaoks liiga pikk aeg. Vanemates klassides õpilased ei ole aga 65-minutiliste tundide vastu ja on valmis uuendustega kohanema ning leiavad selles pigem positiivseid külgi. Õpetajad toovad välja nii positiivset kui negatiivset ning jagavad oma kogemust.
Kuidas suhtuvad õpilased ja õpetajad pikematesse koolitundidesse?
Kedy Kopti